آیا می‌دانید چه کسانی شرایط کاشت ایمپلنت را ندارند؟

بعضی از افراد شرایط ایمپلنت ندارند و مناسب برای ایمپلنت‌گذاری دندان نیستند. آنها باید به دیگر روشهای جایگزین دندان مانند پل (بریج دندانی) یا پروتز رو بیاورند. در ادامه متن به این می‌پردازیم که چه کسانی شرایط کاشت ایمپلنت دندان را ندارند:

آیا می‌دانید چه کسانی شرایط کاشت ایمپلنت را ندارند؟
آیا می‌دانید چه کسانی شرایط کاشت ایمپلنت را ندارند؟

1. آنها که به طور کامل رشد نکرده‌اند

کاشت ایمپلنت محدودیت‌هایی دارد و هر فردی در هر سن و سالی نامزد مناسب ایمپلنت دندان نیست. از بدترین کاندیداها برای این کار، سن پایین است. یعنی زمانی که استخوان فک همچنان در حال رشد است و بزرگتر شدن است. در این شرایط هیچ‌وقت بیمار در شرایط مناسب کاشت ایمپلنت دندان نیست و نباید این عمل را انجام دهد. هر زمان رشد استخوان متوقف شد، می‌توان عمل ایمپلنت را در مد نظر قرار داد.

 

نوشته

2. زنان باردار

با وجود این که جراحی ایمپلنت دندان بی‌خطر است، ولی توصیه می‌شود تا پس از بارداری خود اقدام به این کار نمایید. از آنجا که در حین مراحل جراحی ایمپلنت دندان نیاز است چند بار تحت تاثیر اشعه اکس قرار بگیرید، مسلما انجام چنین عملی نه به نفع شماست و نه جنین داخل شکم شما. به این دلیل که علاوه بر اشعه، باید دارو هم مصرف کنید که این می‌تواند خطرناک بوده و عوارض به همراه داشته باشد. پس بهتر است که صبر کنید تا دوره بارداری و شیردهی به پایان برسد و در آن زمان جهت بررسی شرایط کاشت ایمپلنت دندان به متخصص مراجعه کنید.

نوشته

3. افراد سیگاری و الکلی

استعمال دخانیات، احتمال موفقیت ایمپلنت را کاهش خواهد داد؛ زیرا زمان بهبودی و دوره نقاهت کاشت ایمپلنت را به خطر می‌اندازد. همچنین نوشیدن بیش از حد الکل، نمی‌تواند برای سلامت دهان و دندان شما مناسب باشد. چون به طور مشابه، این کار هم باعث شکست ایمپلنت خواهد شد. برای این که بتوانید گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان باشید، باید پیش  از انجام جراحی، مصرف مواد دخانی و الکی را ترک کرده و بعد از انجام جراحی هم مصرف سیگار و الکل خود را مدیریت نمایید.

4. ابتلا به بعضی بیماری‌های خاص

آنها که به برخی بیماری‌های خاص و مزمن مبتلا هستند نیز شرایط کاشت ایمپلنت دندان را ندارند؛ مگر این که تحت نظر یک متخصص باتجربه باشند و از دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های او به درستی پیروی کنند. بعضی از این بیماری‌ها عبارتند از:

  • دیابت کنترل نشده: دیابت کنترل نشده احتمال عدم موفقیت درمان ایمپلنت را بالا می‌برد. دلیل آن افزایش احتمال عفونت لثه است.
  • بیماری‌های بافت همبند
  • هموفیلی
  • ضعف شدید سیستم ایمنی
  • آنها که بعضی داروها از جمله داروهای استروئیدی یا داروهایی سرکوب‌کننده ایمنی مصرف می‌کنند
به طور کلی شرایطی که موفقیت درازمدت ایمپلنت دندان را تعیین می‌کند، سلامت دهان و دندان بیمار، تعداد دندانهای از دست رفته، یکپارچگی استخوان فک و سلامت عمومی فرد است.متخصص ایمپلنت ابتدا و پیش از شروع درمان، به بررسی شرایط ویژه هر بیمار می‌پردازد؛ به این صورت که با انجام معاینه و رادیوگرافی‌هاى لازم از مناسب بودن شرایط مراجعه‌کننده برای کاشت ایمپلنت دندان اطمینان حاصل می‌کند. و پس از آن سلامت عمومی بیمار بررسی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که مانعی برای درمان ایمپلنت وجود ندارد.در این مرحله است که طرح درمان مخصوص که مناسب شرایط هر فرد است، انتخاب شده و مراحل مناسب و لازم برای ایمپلنت وی در نظر گرفته می‌شود. این برنامه درمانی باعث می‌شود که مزایا و مضرات درمان را بهتر بفهمیم.

همچنین لازم به ذکر است که در برخی موارد، امکان دارد که به درمان‌های اضافی مانند پیوند استخوان نیز نیاز باشد. در این صورت به پیوند استخوان احتیاج خواهد بود که به استخوان فک اضافه می‌شود تا عرض و ارتفاع استخوانى لازم برای قرار دادن ایمپلنت ایجاد گردد.

برای دریافت مشاوره درباره انواع درمانهای ایمپلنت با ما در تماس باشید.

دیدگاه ارسال کنید