استاندارد جهانی مراحل انجام درمان ایمپلنت: پیشنهاد کلینیک تخصصی دانا

استاندارد جهانی مراحل انجام درمان ایمپلنت: پیشنهاد کلینیک تخصصی دانا

نوشته

 

آگاهی از مراحل درمان ایمپلنت می تواند صبوری، آرامش و همراهی هر چه بیشتر شما با پزشک و کادر درمان را در پی داشته باشد که همگی بر کیفیت نتیجه درمان شما تاثیر مطلوبی دارند. با این هدف، در این بخش با مراحل درمان ایمپلنت آشنا می‌شویم:

مرحله اول: معاینه بالینی و تایید طرح درمان

آغاز درمان حرفه‌ای شما در کلینیک دانا با مشاوره و معاینه تخصصی آغاز می‌شود. پزشکان متخصص جراحی ایمپلنت با بیش از ۱۵ سال تجربه اختصاصی در این زمینه، وضعیت سلامتی دهان و دندان شما را به صورت بالینی مورد ارزیابی قرار می‌دهند و بر اساس عکس‌های رادیولوژی لازم درمان پیشنهادی را ارائه می‌کنند. از فاکتورهای مهم مورد بررسی در این مرحله، کیفیت و حجم استخوان‌هاست تا اطمینان حاصل شود که ایمپلنت از پشتیبانی کافی برخوردار خواهد بود.

مرحله دوم: مشاوره  نوبت‌دهی و برنامه‌ریزی درمان

اینکه چه تعداد ایمپلنت برای شما پیشنهاد می‌شود؟ برند ایمپلنت پیشنهادی برای شما چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ قیمت‌ها و شیوه پرداخت به چه صورت است؟ در چه بازه زمانی درمان شما آغاز و تکمیل می‌شود؟ از جمله سوال‌هایی‌ست که مشاوران اختصاصی بخش جراحی ایمپلنت پاسخگوی شما هستند.

در نهایت با توجه به زمان‌بندی محدود پزشکان متخصص به دلیل تقاضای بالا و البته در نظر گرفتن شرایط زمانی شما، نوبت‌های درمان به شما اعلام گردیده و یک روز قبل از موعد مقرر، از طریق تماس تلفنی به شما یادآوری خواهد شد.

استاندارد جهانی مراحل انجام درمان ایمپلنت: پیشنهاد کلینیک تخصصی دانا

مرحله سوم: درمان‌های پیش‌نیاز جراحی ایمپلنت

خیلی مهم است که اگر هنوز دندان(های) آسیب‌دیده کشیده نشده دارید، ابتدا آن دندان(ها) توسط پزشک متخصص خارج شود، چرا که کشیدن‌های غیرتخصصی می‌تواند آسیب‌هایی به استخوان و بافت‌های نرم لثه برساند که روند درمان را طولانی‌تر و پُرهزینه‌تر نماید. در این بخش توجه به تخصص دندانپزشک بسیار حائز اهمیت است.

پس از کشیدن دندان در این مرحله پیوند استخوان فک انجام می‌شود. طبق استاندارد جهانی، دندانپزشک، دو تا شش ماه بنا بر تشخیص تخصصی خود فرصت اعلام میکند تا استخوان التیام کامل پیدا کرده و آماده جراحی شود. در صورتی که نیاز به جایگذاری ایمپلنت در فک بالا در عقب دهان باشد، گاهی به دلیل کم بودن ارتفاع استخوان فک در این ناحیه و احتمال سوراخ شدن سینوس، عمل لیفت سینوس انجام می‌شود که در آن کف حفره سینوس بالا کشیده شده و زیر آن مواد پیوندی اضافه می‌شود که درمانی بسیار تخصصی‌ست و تجربه و مهارت پزشک در آن بسیار حائز اهمیت است.

مرحله چهارم: آغاز درمان؛ شروع تجربه‌ای خوشایند

در روز جراحی، در فضایی امن و با آرامش، تحت نظارت پزشک متخصص، بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد. گاهی همراه با بی‌حسی، نیاز به آرام‌بخش نیز وجود دارد. از افتخارات کلینیک تخصصی داناست که بیماران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی قبل و بعد از درمان با نظارت دستیاران حرفه‌ای بخش جراحی ایمپلنت، تجربه خوشایندی از این درمان را اعلام می‌کنند و بعضا تجربه‌های ناخوشایند گذشته در سایر مراکز درمانی را به فراموشی می‌سپارند.

در این مرحله با دریل دندانپزشکی در استخوان به اندازه مورد نظر فضایی ایجاد شده و ایمپلنت داخل آن قرار داده می‌شود. سپس فضای ایمپلنت با قطعه‌ای به نام پیچ درپوش بسته می‌شود. ممکن است دندانپزشک لثه را در اطراف ایمپلنت بخیه کند و سر ایمپلنت بیرون بماند و یا لثه را روی ایمپلنت بکشد و بخیه کند تا از ایمپلنت محافظت صورت پذیرد. انتخاب از بین این روش‌ها بنا بر نظر تخصصی پزشک و متناسب با شرایط فک و استخوان می‌باشد.

 

نوشته

مرحله پنجم: زمان انتظار  برای پیوند استخوان و ایمپلنت

از دو ماه تا شش ماه صبوری و مراقبت نیاز است تا پس از جایگذاری ایمپلنت، بسته به شرایط و کیفیت استخوان ادامه درمان صورت پذیرد. در این مدت نباید هیچ فشاری بر ایمپلنت وارد شود تا استخوان رشد کرده و به تدریج به ایمپلنت پیوند بخورد و ثبات ثانویه برقرار گردد. در این مرحله قطعه‌ای به نام اباتمنت روی ایمپلنت پیچ می‌شود. اباتمنت همانند دندان تراشیده‌ای که قرار است روی آن روکش نصب شود عمل می‌کند و پایه‌ای برای اتصال روکش است.

 

مرحله ششم: روکش ایمپلنت

در این مرحله از ایمپلنتی که روی آن اباتمنت نصب شده، قالب‌گیری می‌شود تا بر اساس آن روکش دندان توسط لابراتور ساخته شود. پس از آماده شدن روکش برای وصل شدن آن به ایمپلنت مراجعه می‌کنید. اتصال روکش به ایمپلنت ممکن است با پیچ یا چسب مخصوص صورت پذیرد.

ازآنجا که کلینیک تخصصی دانا از لابراتور اختصاصی و تکنسین‌های متخصص برخوردار است، کیفیت و زمان ارائه روکش‌ها با استاندارد بالا صورت می‌پذیرد.

 

 

 

 

 

دیدگاه ارسال کنید